Statistični urad Republike Slovenije (SURS) je sporočil, da je po 12-mesečnem opazovanem obdobju (od aprila 2016 do marca 2017) 46 % oseb ali okoli 703.080 oseb, starih med 16 in 74 let, opravilo spletni nakup. Večina pri tem ni imela težav (85 %). Po spletu kupujejo več ženske (47 %) kot moški (45 %). Večina e-kupcev je opravila 1 do 2 spletna nakupa.

Delež spletnih kupcev se je glede na prejšnje leto povečal, očitno se naše navade kupovanja spreminjajo. Spletno nakupovanje ima številne prednosti: tak nakup je mogoče opraviti kadarkoli in kjerkoli, ponuja nam dostop do velike izbire izdelkov ali storitev, ki jih lahko primerjamo; cene so ugodne ipd.

Največ e-kupcev je kupilo oblačila, športno opremo ali obutev, in sicer je bilo takih 50 %, 38 % jih je kupilo dobrine za gospodinjstvo, npr. belo tehniko, pohištvo ipd., 31 % dobrine za vsakdanjo uporabo, npr. hrano, kozmetiko ipd., 22 % računalniško strojno opremo ter 20 % elektronsko opremo, npr. TV, mobilni telefon, kamero ipd. Prek spleta pa e-kupci kupujejo tudi vstopnice za različne prireditve 26 %, rezervirajo prenočišča 25 %, kupijo letalske karte 14 %, najamejo avtomobil, kupijo knjige, revije ali časopise, računalniške oz. videoigre.

Ocenjena vrednost spletnih nakupov v prvem četrtletju je sledeča: največ 32 % e-kupcev je kupilo izdelke v vrednosti od 100 do 499 EUR, 31 % jih je kupilo izdelke vredne manj kot 50 EUR, 27 % jih je kupilo v vrednosti od 50 do 99 EUR in le 4 % nakupov e-kupcev so bili vredni od 500 do 999 EUR ali več kot 1.000 EUR.

Kupci so kot najpogostejše težave pri spletnem nakupovanju navajali poznejšo dostavo, kot je bilo navedeno v prodajnih pogojih, spletni prodajalec ni sprejemal naročil iz Slovenije, dostavljen je bil napačen ali poškodovan izdelek, tehnične težave pri naročanju ali plačevanju izdelka spletni strani in višje stroške od tistih, ki so bili navedeni v prodajnih pogojih.

M. T.