Kdo obdaruje otroke? Agencija Ninamedija je pozabila na Miklavža!

Sv. Miklavž je tisti, ki je najbolj »naš«, saj otroke obdaruje že stoletja. (Kdaj točno se je pojavila tradicija obdarovanja na njegov god, ni točno znano. Zapisi o tem segajo v 19. stoletje, običaj sega še dlje.)

Pred dvesto leti so nizozemski priseljenci Miklavža izvozili v ZDA, tam pa so mu dodali nekaj novih lastnosti (plezanje skozi dimnik, značilna oblačila, sani z jeleni in debel trebuh), ga poimenovali Božiček ali Santa Claus (kar izhaja iz nizozemskega imena za Miklavža –Sinterklaas) in ga prestavili na božični večer.

In Dedek Mraz? K nam je zašel po 2. svetovni vojni, ko se otrok ni smelo »kvariti« z namigovanjem na svetnike, božič ali Jezusovo rojstvo. Izviral naj bi iz slovanske mitologije, vendar so ga kot figuro načrtno lansirali v času Sovjetske zveze

Pri Agenciji ninamedija so ugotovili, da je zadnjih desetletjih na veljavi vse bolj pridobiva Božiček, ki po raziskavi Ninamedie iz leta 2010 obdaruje 28 % slovenskih otrok, Dedek Mraz slabih 17 %, oba pa darila prineseta skoraj 37 % otrok. Za sv. Miklavža podatka žal nimamo, saj očitno raziskovalci niso ugotovili da tudi Miklavž prinaša darila. Toliko o tradiciji.

Kot so zapisali na družabnem omrežju Twitter: Ninamedia v raziskavo NAČRTNO ni umestila sv. Miklavža. To ni slučaj! To je šolski primer ustvarjanja javnega mnenja in z resničnim raziskovanjem nima veze. Za njih obstaja le 


Božiček inDedek mraz.

Žalostno!

MZ

Facebook
Twitter
LinkedIn

Blokiranje oglasov

Podprite nas tako, da onemogočite razširitve za blokiranje oglasov za naše spletno mesto v svojih brskalnikih in/ali antivirusnih programih.