Motor na notranje izgorevanje je enden najboljših izumov 19. stoletja, če ne celo najboljši. Avtomobile in s tem človeštvo poganja naprej že več kot sto let. Vendar napovedi zanj so temne. Avtomobile, ki delujejo s pomočjo fosilnih goriv, bodo kmalu zamenjala avtomobili, ki delujejo na baterije. Novice po svetu ta teden nam kažejo, kako hitro se lahko ta sprememba zgodi.

V pondeljek so pri ameriškem proizvajalcu električnih avtomobilov Tesli razkrili, da bodo ta teden iz proizvodnjih linij prišli prvi modeli 3, ki bi si ga naj lahko privoščil tudi navadni smrtnik. Avtomobili bodo prvim kupcem dostavljeni še ta mesec. Nato so v sredo pri švedskem proizvajalcu avtomobilov Volvu povedali, da bodo do leta 2019 imeli vsi njihovi avtomobili vgrajeno baterijo. V četrtek je francoski okoljski minister razkril, da namerava Francija do leta 2040 prepovedati prodajo avtomobilov z dizelskimi ali bencinskimi motorji.

Vir: Tesla: Model 3, Teslin avto za množice.

Vse to sovpada z v petek objavljenim člankom medijske hiše Bloomberg, ki trdi, da se revolucija električnih avtomobilov pospešuje in da bodo prevzeli trg prej, kot smo pričakovali. Ocenjujejo, da bodo električni avtomobili presegli prodajo avtomobilov na fosilna goriva v dveh desetletjih, kar bo postavilo avtomobilsko industrijo na glavo in signaliziralo pretrese v državah izvoznicah nafte.

To je posledica vse cenejših baterij in posledično cenejše izdelave avtomobilov. Cene litij-ionskih baterij padajo hitreje kot je bilo pričakovano. Od leta 2010 je cena izdelave baterij padla za 73%. Inovacije proizvajalcev baterij se bodo še pospešile, kar bo povzročilo nadaljnje strme padce cen v naslednjih dveh desetletjih.

Po ocenah Bloomberg New Energy Finance (BNEF) bo svet če želi zadovoljiti potrebam sveta po baterijah, v naslednjih trinajstih letih potreboval 35 takšnih gigatovarn, kakršno je zgradil ustanovitelj Tesle Elon Musk. Napovedujejo, da bo do leta 2040 v Evropi 67 odstotkov prodanih avtomobilov električnih, 58 odstotkov v ZDA in 51 odstotkov na Kitajskem. V ZDA obstaja negotovost, saj je predsednik Donald Trump z ukinitvijo podpore tehnologiji zadal boleč udarec električnim avtomobilom.

Velika prednost električnih avtomobilov je, da ne onesnažujejo ozračja z izpušnimi plini in zmanjšujejo porabo olja. Vendar pa bodo porabili veliko  več električne energije in tako obremenili električna omrežja. Pri BNEF ocenjujeo, da bo poraba elektrike zaradi električnih avtomobilov zrasla na 1800 terawattnih ur. Leta 2016 so jih na primer porabili le 6.

J. L.