Je letališče Maribor, propadajoča investicija Kitajcev?

slika: MOM

Zapleta se z državo

Vloga Aerodroma Maribor za omenjeno državno pomoč je bila s strani države zavrnjena. Pa čeprav država sofinancira poslovanje Aerodroma Portorož, ob čemer je ta od decembra lani v večinski srbski lasti, ljubljansko letališče pa je v lasti nemškega Fraporta. A vložnik vloge Aerodroma Maribor ni izpolnjeval pogojev za pridobitev državne pomoči, ki jih določa navedena uredba”.

Letališče Maribor z izgubo

Letališče pod dosedanjimi številnimi lastniki ni obratovalo rentabilno. Glede na to, da so v letu 2017 poslovali z 1,7 milijona evrov izgube, so bili tudi lani v rdečih številkah, a teh ne navajajo. Po nekaterih neuradnih ocenah naj bi bila lanska izguba Aerodroma Maribor podobna tisti iz leta 2017. Število potnikov na mariborskem letališče še naprej upada, čeprav nam iz družbe niso sporočili lanske številke, je bilo teh gotovo manj kot v letu 2017, ko jih je bilo okoli 6000. Leta 2016 so jih našteli še 8890, piše spletni Večer.

Kitajci želijo  podaljšati letališke steze, kar bi omogočilo medcelinske povezave z nekaterimi kitajskimi mesti. Zato pa bi morala država sprejeti prostorski načrt. Kitajski vlagatelji so podjetje SHS Aviaton, ki ga vodita Lingkun Meng in Marko Gros, decembra lani dokapitalizirali z 12 milijoni evrov. Lani septembra so za kapitalske rezerve Aerodroma Maribor namenili še 1,5 milijona evrov, s čimer so okrepili finančno stabilnost obeh podjetij in socialno varnost 38 zaposlenih.

Kako se bo rešil zaplet med Aerodromom Maribor in državo, ter nenazadnje tudi MOM bomo videli kmalu.

M.G.

 

Povezane objave

Po Mariboru požigali avtomobile. Škode za 600.000 evrov

Video intervju: Franc Kangler! Če bom izvoljen za evropskega poslanca, bo Mariboru tudi evropska pisarna.

V eni izmed mariborskih kavarn oklofutal nekdanjega poslanca