DARS – Napotki za vožnjo v zimskem času

Kako voziti pozimi? Na splošno pozimi vozimo čim bolj enakomerno, brez premočnega pospeševanja ali zmanjševanja hitrosti in čim manj sunkovito. Med vožnjo bodimo zbrani, predvsem pa strpni. V zimskih razmerah so še posebej pomembne vozniška kultura, etika in solidarnost.

Med »ABC« vožnje v zimskih razmerah sodijo naslednja osnovna pravila, ki jih velja upoštevati:

  • rahlo in postopno zaviranje z večkratnim pritiskom na stopalko,
  • hitrost vozila zmanjšamo in jo prilagodimo razmeram ter stanju vozišča,
  • povečajmo varnostno razdaljo,
  • ne spreminjajmo smeri vožnje sunkovito,
  • izberimo ustrezno prestavno razmerje (premajhna moč na pogonskih kolesih lahko zmanjša učinkovitost vodenja vozila in onemogoči popravke smeri vožnje, prevelika pa povzroči zdrsavanje pogonskih koles in zanašanje ali zdrs vozila),
  • od doma se odpravimo prej kot običajno.
Prehitevanje plugov prepovedano, poleg tega pa tudi zelo nevarno.
Nestrpnost se ne izplača. Tisti, ki vozi prehitro, namreč tvega nesrečo.
Tisti, ki prehiti plug, pa bo zaradi stanja ceste moral voziti še počasneje, ker cesta pred njim še ni očiščena.


(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Ne le sebe, pripravite tudi vozilo

K varnejši vožnji v zimskih razmerah vsekakor pripomore tudi dobra priprava motornega vozila na zimo. Poleg pnevmatik, zavor, krmilnega mehanizma in luči velja občasno preveriti kar celotno kondicijo vozila. Ko smo že pri lučeh – dnevne luči, ki se samodejno prižgejo ob zagonu motorja, imajo pri marsikaterem avtomobilu pomanjkljivost, da svetijo le spredaj, zadaj pa ne. Zato jih velja – zlasti pri zmanjšani vidljivosti – vklopiti. Odgovoren voznik bo to takoj storil, ne škodi pa dodatno opozoriti. Pametno je, da z zimsko opremo vozila prehitimo prve snežinke. Le z ustrezno opremljenim vozilom bomo varni v prometu ter nam bodo znanje in izkušnje lahko primerno koristile.

Kaj preveriti? Pred zimo v avtomobilu naj mehanik preveri:

  • obrabljenost pnevmatik, morebitne poškodbe in tlak,
  • akumulator in kabelske priključke,
  • gostoto, raven in odpornost hladilne tekočine proti zmrzovanju,
  • sistem za dovod zraka v vozilo (ne sme biti tujkov),
  • ogrevanje, odroševanje in odmegljevanje stekel,
  • napravo za odvajanje izpušnih plinov,
  • nivo olja v motorju,
  • sistem za dovod goriva in filter za gorivo (še posebej pri dizelskih motorjih) in
  • učinkovitost ogrevalnih sveč.


(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
In kaj lahko storimo sami? Pozimi naj bo v vozilu vedno nekaj toplega – rokavice, odeja in seveda dobro strgalo za led ter manjša snežna lopata. Ne pozabimo na nove metlice brisalcev, z drsanjem po zaledenelem vetrobranskem steklu jih bomo povsem izrabili. Stara ljudska modrost pravi, da pred zimo tesnila vrat namažemo z glicerinom, da ne bodo vrata zamrznila, ključavnice na vratih in pokrovu prtljažnika pa občasno namažimo z WD 40. Prav tako preverimo količino vode v posodi za močenje vetrobranskega stekla ter jo napolnimo s sredstvom proti zmrzovanju. Ker se med vožnjo pozimi temperatura še bolj zniža, s sredstvom proti zmrzovanju ne varčujemo.

Predvsem pa se nikamor ne odpravimo brez goriva! V vozilu naj bo pozimi ali v zimskih razmerah v posodi za gorivo najmanj 50 odstotkov goriva, da se lahko ogreva notranjost vozila tudi, če pride do zastoja in s tem do morebitnih težav z oskrbovanjem. Verjemite, nihče ne želi zmrzovati v prometnem zamašku.

Vožnja v zimskih razmerah od voznikov zahteva veliko več zbranosti, sposobnosti predvidevanja in izkušenj ter poznavanja dinamike vožnje kot vožnja v dokaj nezahtevnih, kopnih razmerah.


(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Facebook
Twitter
LinkedIn

Blokiranje oglasov

Podprite nas tako, da onemogočite razširitve za blokiranje oglasov za naše spletno mesto v svojih brskalnikih in/ali antivirusnih programih.