“Potrebno se bo odločiti, ali zapiramo podjetja in gremo na zavod”

Vir: www.celebmix.com

Poleg turizma je kriza zaradi koronavirusa s polno močjo takoj udarila tudi po organizatorjih javnih prireditev, ki poudarjajo, da krize ne bodo preživeli, če se ukrepi, ki prepovedujejo javno zbiranje, ne bodo sprostili, in če jim država ne bo finančno pomagala.

 

“Ne gre le za številne odpovedane prireditve, v tem trenutku je nemogoče tudi načrtovati prihodnje prireditve, ker nimamo časovno omejenih ukrepov prepovedi javnih zbiranj. Zato pričakujemo vladne ukrepe tudi na področju koncertne, kulturne in športne industrije ter prodaje vstopnic. Medtem ko so v tujini že sprejeli številne ukrepe, se pri nas predvsem za številne organizatorje prireditev, ki živijo od prodaje vstopnic, postavi pod vprašanje njihova eksistenca,” opozarja  Nicole Radermacher, izvršna direktorica Eventima SI.

Si bodo ljudje upali na koncert?

V Eventimu se hkrati zavedajo, da se bodo morali tudi prodajalci vstopnic v prihodnje sistematično lotiti uvajanja sprememb v svoj posel in se prilagoditi stanju ter se pripraviti na negotove čase, so zapisali v sporočilu. “V tem trenutku namreč ni mogoče napovedati, kdaj bodo ljudje spet lahko hodili na koncerte, v gledališče in na športne tribune, še manj je jasno, koliko bodo ljudje sploh še naklonjeni obiskom tovrstnih prireditev in zabavi v živo,” razmišlja Radermacherjeva, ki se sprašuje tudi, koliko bo organizacija prireditev ob vseh ukrepih za ohranjanje distance med ljudmi sploh še ekonomsko upravičena dejavnost.

“Pri prodaji vstopnic se tehnično in sistemsko lahko enostavno »brišejo« vmesni sedeži in se na ta način zagotovi socialna distanca v dvorani, vendar bo lahko vsak organizator na hitro izračunal, da je takšna rešitev ekonomsko neupravičena, v kolikor vsi deležniki ne najdejo skupne rešitve in novih pristopov. Pričakujemo, da bo vlada prepoznala problem in ukrepala, saj je ta industrija ena najbolj specifičnih in bo brez finančne injekcije izgubila ali ogrozila številne sposobne ljudi z dragocenimi izkušnjami, ki si jih lahko pridobijo samo v tem specifičnem okolju,” je še poudarila izvršna direktorica Eventima SI.

“Izpad je 100-odstoten”

S povedanim se strinja tudi soustvarjalec in promotor glasbenih, zabavnih in rekreativnih dogodkov, Gregor Zalokar. “Klubi so se ustavili 8. marca in se bodo najbrž vrnili zadnji. V praksi to pomeni, da so natakarji, čistilke, hišniki, tonski tehniki, lučkarji in video mojstri ter plesalci, didžeji, programske in promocijske ekipe bolj kot ne brezposelni, številni že z resnimi finančnimi težavami. Izpad je 100-odstoten, ekipe so razpuščene, kjer so bili že dogovorjeni nastopi tujih gostov, se poskuša dobiti nazaj avanse, fiksiranje novih datumov je nesmiselno, ker se ne ve, ali se bodo klubi odprli septembra, februarja ali leta 2023. Imamo pa kar veliko vprašanj gostov, kdaj bodo klubi spet delali, tako da povpraševanje je, postavlja pa se vprašanje, ali takrat klubi še bodo obstajali, saj se ne ve, koliko časa bodo lastniki nepremičnin še pristali na to, da ne dobijo najemnine. Upravljavci klubov jih namreč ne morejo plačevati, ker so prihodki 0 evrov,“ je povedal in dodal, da se od vlade pričakuje, da ne bo omejevala svobodne gospodarske pobude, če to ni strokovno upravičeno z vidika varovanja javnega zdravja.

“Upam, da bodo poskrbeli za minimalne dohodke ljudi, ki delajo v sektorju, kjer je ogromno prekarcev in grozi socialna bomba. Zelo pomembno ta hip bi bilo, da vlada čim prej objavi neko časovnico, kdaj bi se lahko in pod kakšnimi pogoji začela odpirati posamezne kategorije prizorišč v zabavni industriji. Ta hip recimo ne moreš odpovedati junijskega nastopa tujega gosta, za katerega vemo, da se ne bo zgodil, brez penalov, saj nikjer ni uradno objavljeno, da dogodkov junija ne bo, kar je upravičljiv razlog za odpoved. Druga pomembna informacija, ki jo sektor ta hip potrebuje od vlade, je, ali bo S.P. -jem podaljšala plačevanje prispevkov in univerzalni temeljni dohodek tudi za junij in kakšen je načrt do konca leta, ker se je treba v naslednjih dneh odločiti, ali zapiramo podjetja in gremo na zavod ali ne,“ je še poudaril Zalokar.

SIFA

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Blokiranje oglasov

Podprite nas tako, da onemogočite razširitve za blokiranje oglasov za naše spletno mesto v svojih brskalnikih in/ali antivirusnih programih.