Slika: Zveza potrošnikov Slovenije
Slika: Zveza potrošnikov Slovenije

Aplikacija VešKajJeš je dosegla velik odmev. To potrjujejo številni odzivi in komentarji, več kot 50.000 prenosov in več kot 200.000 iskanj. Najbolj iskani izdelki so mleko, brezalkoholne pijače, pivo in piškoti.

Ljudje po vsem svetu vse pogosteje posegajo po predelani hrani in pijači. Ta živila so privlačna, priročna in dostopna. K njihovemu uživanju pogosto vabijo kreativne trženjske kampanje, ki izdelke predstavljajo enostransko, zato presenečenje potrošnikov ob pogledu na ekran pametne naprave po skeniranju črtne kode izbranega izdelka ni bilo redko. Marsikdo je spoznal, da je napačno ocenil določen izdelek, saj so semaforji pretežno v oranžnih in rdečih barvah pogosti. Prepričani smo, da je več kot 200.000 prikazov prehranskih profilov različnih izdelkov prispevalo k številnim bolj zdravim, predvsem pa informiranim odločitvam.

V bazi že več kot 30.500 predpakiranih živil.

Bazo redno dopolnjujejo, a zaradi izjemno pestre ponudbe prehranskih izdelkov na trgu vseh izdelkov še ni v bazi.

Od objave aplikacije v aprilu prejetih podatkov za več kot 16.500 izdelkov, odetega skoraj 10.000 različnih, ki jih postopoma dodajajo v bazo, s čimer postajajo dostopni prav vsem uporabnikom.

Do zdaj se trgovci še niso odločili, da bi z javnostjo delili informacije o hranilni sestavi predpakiranih živil, ki jih ponujajo svojim kupcem, so pa to možnost že izkoristili nekateri proizvajalci.

Kaj se skriva v alkoholu?

Ustvarjalci aplikacije opažajo, da uporabniki pri iskanju pijač pogosto iščejo prehranski profil alkoholnih pijač, ki pa jih aplikacija VešKajJeš (še) ne vključuje. Razlog za takšen interes pripisujejo trenutni ureditvi označevanja tovrstnih izdelkov. Skladno z Uredbo (EU) št. 1169/2011 o zagotavljanju informacij o živilih potrošnikom namreč ni potrebno označevanje sestavin in hranilne vrednosti na alkoholnih pijačah.

Upajo, da bodo v prihodnje z nadgradnjo aplikacije in razširitvijo podatkovne baze z informacijami o sestavi pijač lahko odpravili tudi to oviro. Znanstvene raziskave namreč kažejo, da je informiranje najbolj učinkovito ravno takrat, ko posameznik išče informacije o določenem izdelku, precej manj pa je učinkovita promocija na splošno, npr. z oglasi, letaki ali panoji, ki naslavljajo uporabnike v času, ko niso tako dojemljivi za nove informacije. Na ta način bi interes potrošnikov lahko izkoristili ne le za informiranje o sestavi pijač, temveč tudi za ozaveščanje o tveganjih, povezanih z njihovim uživanjem.

ves kaj jes 9 2019 apple ves kaj jes 9 2019 google play
qr ios qr google play

 

Nove nadgradnje za še boljšo uporabniško izkušnjo

Zveza potrošnikov Slovenije, Inštitut za nutricionistiko in Institut “Jožef Stefan”, kateri skrbijo za administracijo aplikacije, nedavno poskrbeli že za prve nadgradnje, ki prispevajo k še boljši uporabniški izkušnji. Ob pomoči uporabnikov so sestavili seznam 118 izboljšav sistema VešKajJeš. Uporabniki večine sprememb morda niti ne opazijo, a prispevajo k hitrejšemu delovanju celotnega sistema, manjši porabi baterije za delovanje aplikacije v operacijskem sistemu Android idr… Tudi v prihodnje aplikacija ne bo sledila iskanjem posameznega uporabnika, deluje brez prijave, zato personalizacija po vzoru nekaterih drugih priljubljenih aplikacij (MyFitnessPal, iEatWell ipd.) ni mogoča, niti to ni cilj aplikacije VešKajJeš. Dejstvo, da o uporabnikih aplikacija ne zbira nobenih osebnih podatkov, je lahko po eni strani omejitev, saj ustvarjalci ne morejo uvajati posameznikom prilagojenih rešitev, po drugi strani pa na ta način zagotavljajo največjo preprostost uporabe in dostopnost za vse uporabnike pametnih telefonov, brez kakršnega koli tveganja za zlorabo osebnih podatkov.

Vir: Zveza potrošnikov Slovenije

SIFA

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});