Vlaki Stadler – Nova pridobitev Slovenskih železnic

Sodobni vlaki
slika je simbolna

Ta teden so v uporabo prevzeli prvih 5 novih dizelmotornih vlakov Stadler (DMG – SŽ 610/615). Vozili bodo na kočevski, dolenjski in kamniški progi.

Naj spomnimo, prvi vlak je v Slovenijo prispel 11. marca 2020. Sledila so testiranja, izobraževanja strojevodji in tehničnega osebja SŽ- VIT, preverjanje kompatibilnosti vozila z javno železniško infrastrukturo, na koncu pa pridobitev obratovalnega dovoljenja, ki nam ga je izdal DRSI in je bil tudi pogoj za predajo vozila v javni promet.

Dodaja, da pričakujejo tudi postopno vključevanje v promet vlakom namenjenim elektrificiranim progam.

Kdaj pričakujemo dodatne vlake?

Do konca leta 2022 pričakujemo da bo po naših tirih zapeljalo vseh 52 naročenih vlakov – od tega bo 21 enopodnih in 10 dvopodnih električnih ter 21 enopodnih dizelskih vlakov. S prihodom novih vlakov je bil storjen pomemben korak k modernizaciji potniškega prometa, kar je eden od najpomembnejših strateških ciljev Slovenskih železnic.


(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Kaj bodo vlaki nudili potnikom?

Novi vlaki bodo sodobnejši, udobnejši in seveda tudi hitrejši. Vlak bo tudi bolj prostoren, vsa vrata bodo imela izvlečno stopnico za lažji vstop, prostore za osebe z omejeno mobilnostjo ter posebne toaletne prostore zanje, najmanj 10 mest za kolesa in vtičnice za polnjenje različnih mobilnih naprav. Vsi novi vlaki bodo omogočali sodoben informacijski sistem, vtičnice za polnjenje telefonov, prenosnih računalnikov, avtomatsko klimo itd. Vsi novi vlaki bodo opremljeni tudi z wi-fi signalom, ki bo omogočil dostopanje do interneta oziroma do različnih internetnih vsebin. Novi vlaki (garniture) bodo skrajšali potovalni čas do 10 odstotkov (novi elektromotorni vlaki imajo hitrejše pospeševanje in potovalne hitrosti do 160 kilometrov na uro, dizelmotorni vlaki pa do 140 km/h). V prihodnjih letih se bo tako povečala pogostost regionalnih povezav z manj postanki in lokalnih vlakov z večjo zmogljivostjo, večja pa bo tudi udobnost in zanesljivost samega prevoza.

Novi dizelski in večnapetostni električni in vlaki bodo omogočili tudi čezmejno regijsko povezovanje v smeri Avstrije in Hrvaške: udobno, hitro in brez prestopanja.

Upamo na čim hitrejši ponovni zagon JPP v notranjem prometu, seveda na zdravju varen način, k čemur bodo sedaj pripomogli tudi novi vlaki (z zagotavljanjem več sedežev).

“Želimo vam obilo zdravja v upanju, da se kmalu spet srečamo na naših vlakih, postajah…!” so še zapisali.


(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Facebook
Twitter
LinkedIn

Blokiranje oglasov

Podprite nas tako, da onemogočite razširitve za blokiranje oglasov za naše spletno mesto v svojih brskalnikih in/ali antivirusnih programih.