Slika simbolna

Na Tržni inšpektorat smo v zadnjem času prejeli prijave potrošnikov, ki so preko spletne strani vrhunski parfumi  naročili parfume, nato pa prejeli izdelke, ki niso ustrezali opisu (npr. embalaža parfuma in sam parfum ne ustrezata objavljeni sliki in podatkom na spletni strani).  Potrošniki so želeli izdelke vrniti, vendar pa ponudnik reklamacije potrošnikov zavrača.

Glede na to, da iz podatkov na spletni strani vrhunski parfumi izhaja, da je ponudnik izdelkov podjetje s sedežem v Združenih državah Amerike (NBS Trading Incorporated, 8 The Green, Suite #4375, Dover, DE 19901), ponudnik pa izdelke oglašuje z visokim popustom in s tem skuša potrošnike prepričati v hiter nakup, potrošnikom svetujemo, da pred odločitvijo za nakup preko te spletne strani temeljito razmislijo. Nenazadnje je omenjeno podjetje ustanovljeno v ameriški zvezni državi Delaware, ki je ena od davčnih oaz.



Nakup blaga preko spleta od neznanega ali nepreverjenega ponudnika, sploh če ima ta sedež v t.i. tretji državi, je namreč tvegan, saj ni nujno, da bo potrošnik blago sploh prejel, če ga bo prejel, pa lahko ne bo ustrezal pričakovanjem potrošnika glede na opis, podan s strani ponudnika.

V primerih, ko ima ponudnik sedež v Sloveniji, se lahko potrošnik za pomoč obrne na Tržni inšpektorat RS. Če se ponudnik nahaja v drugi državi članici Evropske unije, se lahko potrošnik za pomoč obrne na Evropski potrošniški center, ki kot del mreže evropskih potrošniških centrov, ustanovljene s strani Evropske komisije, nudi potrošnikom pomoč pri uveljavljanju pravic v razmerju do podjetja iz druge države članice EU. V primerih nakupa od ponudnika iz t. i. tretje države pa bo potrošnik pomoč lahko iskal le pri morebitnih potrošniških organizacijah v državi ponudnika.