Velik upad prometa v Evropi, a vpliv na prometne nesreče s smrtnim izidom ostaja nejasen

Slika je naključna ( Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa)

ETSC tako navaja, da je analiza podatkov, ki so jo izvedli v podjetju TomTom pokazala, da se je obseg prometa v številnih evropskih mestih, v državah, kjer zaradi pandemije veljajo omejitveni ukrepi gibanja prebivalstva, zmanjšal od 70 % do 85 %. Analiza prometa na avtocestah v Veliki Britaniji je prav tako pokazala upad gostote prometa do 75 %.

Vpliv ukrepov omejitve gibanja na prometne nesreče s smrtnim izidom in poškodbami na cestah ni povsem jasen, saj je od začetka pandemije le malo držav sporočilo uradne podatke.

Nizozemska je poročala o 50-odstotnem zmanjšanju prometnih nesreč v začetnem obdobju veljavnosti ukrepov, vendar brez podatkov o njihovih posledicah, torej težah poškodbe.

Upravičeno so bili zaskrbljeni na Irskem, ko je v drugi polovici marca, po uvedbi ukrepov, več kot teden dni naraščalo število smrtnih primerov kot posledica prometnih nesreč. Vendar bo potreben čas, da bo mogoče razumeti celoten vpliv ukrepov na varnost v cestnem prometu.

Avstralska zvezna država Viktorija je poročala o tem, da se prometne nesreče s smrtnim izidom niso zmanjšale, kljub zmanjšanemu obsegu prometa.

Italija, ki je uvedla zelo stroge ukrepe glede mobilnosti in je bila tudi ena prvih držav, ki so uvedle zelo striktne ukrepe karantene, je poročala, da pridobljeni podatki policije kažejo, da se je število smrti kot posledica prometnih nesreč zmanjšalo za 70 %.

Francija je poročala o upadu števila smrti kot posledice prometnih nesreč in sicer za 40 % v letošnjem marcu v primerjavi z istim mesecem lani.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Analiza fundacije MAPFRE je v Španiji v primerjavi s podobnim obdobjem lani pokazala 47-odstotno znižanje.

Preden bo na voljo jasnejša slika o vplivu ukrepov za zajezitev pandemije COVID-19, bo potrebno pridobiti še več analiz in obdelati še več podatkov. Eno od bolj razširjenih sporočil, ki prihajajo iz vseh držav sveta, pa je, da vozniki žal izkoriščajo bolj prazne ceste, kar ima lahko za posledico večji delež voznikov z neprilagojeno hitrostjo in neupoštevanje predpisanih omejitev hitrosti.

ETSC je v Belgiji, Franciji, Veliki Britaniji in Združenih državah Amerike zaznal poročila in objave v medijih o previsokem številu voznikov, ki vozijo z neprilagojeno hitrostjo. Ponovno sicer opozarjajo, da za zaključke primanjkuje zanesljivih podatkov, čeprav je Danska objavila uradne podatke, ki kažejo 10-odstotno povečanje deleža voznikov, ki vozijo z neprilagojeno hitrostjo.

TRL je v Združenem kraljestvu opozoril na nevarnost, da bi nespoštovanje omejitev hitrosti lahko postalo bolj sprejemljivo, kar bi bila posledica nedavnega medijskega poročanja o zgolj posamičnih ekscesnih dogodkih na cestah, ki pa ne odražajo celotne slike o stanju prometne varnosti.

SIFA

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Facebook
Twitter
LinkedIn

Blokiranje oglasov

Podprite nas tako, da onemogočite razširitve za blokiranje oglasov za naše spletno mesto v svojih brskalnikih in/ali antivirusnih programih.