MEDIANA

Mediana je pogodbeni izvajalec AGB Nielsna za merjenje gledanosti televizijskih postaj, tako lahko mesečno gledamo raziskave javnega mnenja, ki jih razkriva mediana.

MILIJONČKI OD RTV MEDIANI, KI DELA JAVNO MNENJE?

Takrat se ne bomo spuščali v raziskave Mediane in kako merijo javno mnenje. Bolj bode v oči deljenje milijonov, ki jih dobijo od hiše, katero plačujemo vsi Slovenci.

Slovenska podružnica mednarodne korporacije AGB Nielsen, je po podatkih Erarja prejela več kot devet milijonov sredstev iz RTV Slovenija. Po pregledu letnih poročil pa predstavlja zaslužek iz RTV Slovenija med 40 in 50 odstotki vsega prometa, ki ga opravi AGB Nielsen v Sloveniiji. Med raziskovanjem lastništva slovenske podružnice AGB Nielsen pa smo še ugotovili, da je avtoriteta na področju merjenja javnega mnenja in lastnica Mediane, Janja Božič Marolt že od leta 1998 enaindvajsetodstotna lastnica slovenske podružnice, piše Nova24TV.

V letu 2016 je AGB Nielsen z RTV Slovenija zaslužil 541.456,01 evrov, v letu 2017 – 534.440,40 evrov, v letu 2018 – 528.948,76 evrov, v letu 2019 – 528.286,20  evrov ter v letošnjem letu pa že 370.134,48 evrov.  Mesečni zneski se gibljejo od leta 2016 do 2020 med dvainštirideset tisoč do štiriindevetdeset tisoč evrov.

Maroltova s svojo Mediano do sedaj z RTV Slovenija zaslužila po javno dostopnih podatkih 739.076,06 evrov. Kljub temu, da nam je zagotovila, da predstavljajo posli Mediane majhen del letnega zaslužka, je do sedaj Mediana z državo zaslužila 1.491.761,25 evrov.

Na RTV pa so glede tega popolnoma mirni. Odgovorili so: “Razpolagate z napačno informacijo. Gre za nižjo številko, ki se letno giblje med 511.303,57 in 594.766,68 evra. Sredstva namenimo elektronskemu merjenju gledanosti, ki predstavljajo enotno valuto na trgu in jo skupaj financiramo vsi pomembni akterji na slovenskem televizijskem trgu. Gre za neodvisno in strokovno izvedeno raziskavo, za RTV Slovenija pa so telemetrični podatki o gledanosti pomembni za analiziranje gledanosti naših oddaj, oddaj drugih televizij, kot tudi z vidika udeležbe RTV Slovenija na oglaševalskem trgu. Celo več, na osnovi meritev se izvede obračun količine oz. osnove za račune oglaševalcev, ki zakupujejo prostor/gledanost. Brez teh, s strani agencij priznanih meritev, tako v velikem delu sploh ne bi imeli osnov za dogovarjanje in fakturiranje ob prodaji oglasnega prostora. To seveda ne velja le za TV Slovenija, ampak tudi za komerciale televizije.”

Mogoče na RTV nebi tako na veliko zapravljali denarja, če nebi bili plačani iz našega žepa.

PM