Mariborska razvojna agencija (MRA) je v letu 2014 začela vzpostavljati projekt Samooskrba Podravja. Glavni cilj projekta pa je prepoznati prioritete regije in na tej osnovi pripraviti bodoče razpise za programsko obdobje 2014-2020.
Namen projekta je, da bi v Podravju povečali samooskrbo s hrano in porabo lokalno pridelane hrane v javnih zavodih. S projektom MRA povezuje ponudnike v Zgornjem Podravju z vrtci, osnovnimi šolami, bolnišnico, domovi za upokojence. K sodelovanju so povabili različne organizacije, ki so partnerji projekta: občine, javne ustanove, ponudnike, Kmetijsko-gozdarski zavod Maribor, Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede, ministrstvi za kmetijstvo in javno upravo, zbornica kmetijskih in živilskih podjetij pri GZS.
MRA je petim javnim zavodom: UKC Maribor, Dom Danice Vogrinec Maribor, VIZ Vrtec Ormož, Osnovna šola Rače in Varstveno delovni center POLŽ Maribor, pomagal pripraviti takšno javno naročilo, da so lahko povečali delež kakovostne hrane iz lokalnega okolja. Po prenovljenem Zakonu o javnem naročanju, lahko v okviru 20% javnega razpisa javni naročniki hrane kupijo živila slovenskega porekla neposredno pri lokalnih ponudnikih. Javni naročnik mora v razpisu pravilno izločiti živila slovenskega porekla v posebne sklope. Majhni ponudniki lokalne hrane pogosto niso izbrani, če naročnik v javnem razpisu v en sklop vključi vse mlečne izdelke, v drugega kruh in pekovske izdelke, v tretji sklop sveže meso in mesne izdelke, v četrti sklop pa vso zelenjavo in sadje. Ko npr. v poseben sklop vključi le jabolka ali krompir ali ekološko pridelano solato, lahko ponudbo oddajo tudi bližnje kmetije, zadruge in manjša podjetja, ki tržijo pridelke od kmetov.
Dom Danice Vogrinec Maribor je v jedilnik vključil živila čebelarstva Pislak iz Apač, mlekarsko kmetijo Hecl iz Orehove vasi in Selinšek iz Starš. Pri Zadrugi Dobrina pa so naročali ekološko zelenjavo in sadje. Po treh preizkusnih mesecih so sklenili pogodbe za dve leti, njihova ocenjena vrednost pa je 20% od 2,5 milijona evrov, torej 500 tisoč evrov.
Naročanje in kupovanje hrane pri lokalnih ponudnikih zahteva temeljito analizo potreb naročnika, hkrati pa tudi temeljito raziskan trg (obseg in ponudbo okoliških kmetij, zadrug) ter analizo cen.