Začenja se popolna zapora železniškega predora Karavanke

V obstoječem železniškem predoru, ki je dolg 7.976 metrov in je bil v uporabo predan leta 1906, poteka elektrificirana dvotirna železniška proga, ki ne ustreza sodobnim standardom o varnosti v železniških predorih. Zato Avstrija in Slovenija v skupnem projektu predor Karavanke posodabljata v sodoben enotirni železniški predor, ki bo kljub enemu tiru bistveno učinkovitejši. Z izvedbo projekta bodo vzpostavljene evakuacijske poti, komunikacijski sistemi, ustrezni sistemi za zagotovitev požarne varnosti ter učinkovitejšega reševanja v primeru nesreč. V celoti bodo sanirani poškodovani deli konstrukcije predorske cevi, obnovljeni in restavrirani bodo vstopni portali ter urejeno ustrezno odvodnjavanje. S tem bodo izboljšane varnostno-tehnične razmere v predoru ter varnost železniškega prometa in potnikov, omogočena bo višja hitrost prometa (do 120 km/h) in zaradi sodobnih nadzornih in varnostnih sistemov tudi pogostejši intervali vlakov. Z nadgradnjo predora bo zagotovljena ustreznejša železniška povezava s širšim evropskim prostorom.

S pripravljalnimi deli je izvajalec začel že v sredini meseca avgusta 2020, zaključek vseh del pa je predviden v mesecu septembru prihodnje leto. Glavna gradbena dela bodo potekala v času popolne zapore železniškega predora med 5. oktobrom 2020 in 10. julijem 2021.

Projekt nadgradnje obstoječega železniškega predora Karavanke je financiran s strani obeh držav, Avstrije in Slovenije. Ocenjena vrednost projekta na slovenski strani znaša 78,66 milijona evrov. Predvideno je sofinanciranje z evropskimi sredstvi v okviru Kohezijskih sredstev v višini 47,57 milijona evrov. Za izdelavo investicijske in projektne dokumentacije sta Slovenija in Avstrija že pridobili sredstva iz Instrumenta za povezovanje Evrope v višini 2,97 milijona evrov, od tega je bila Slovenija upravičena do 1,36 milijona evrov.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Zaradi popolne zapore železniškega predora Karavanke bo tovorni promet preusmerjen na železniško progo Zidani Most–Šentilj. S tem namenom so bile predhodno načrtovane in v zadnjih šestih letih na progi med Zidanim Mostom in Šentiljem izvedene nadgradnje odsekov Zidani Most–Celje, Dolga Gora–Poljčane–Slovenska Bistrica–Pragersko in Maribor–Šentilj. Daljše zapore mednarodno pomembnih prog se namreč načrtujejo več let v naprej. S pravočasno nadgradnjo navedenih odsekov je na celotni progi omogočena vožnja lokomotiv z osno obremenitvijo 22,5 ton na os in s tem zagotovljeno, da zaradi zapore železniškega predora Karavanke ne bo prišlo do večjih motenj v železniškem prometu.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Povezane objave

Če bi bile volitve danes: SDS bi pojedel Svobodo, Resnica pa bi izrinila Levico

Ali ima Urška Klakočar Zupančič demenco, ali pa le kratko pamet? (video)

Golobovi glede postavitve azilnih centrov, po novem, ne bodo nobenega vprašali